رادیو زئوس

ژوئن 2, 2016
12-min

تبلیغات شما در رادیو زئوس

رادیو زئوس می تواند پلی ارتباطی قوی بین شما و مشتریانتان باشد. شما می توانید تبلیغات خود را در رادیو زئوس به ما بسپارید. تبلیغات مستقیم: […]
ژوئن 2, 2016
2743534799_86bcea8475_o-min

آشنایی با پادکست

آشنایی با پادکست پادکست جدیدترین تکنولوژی تولید و نشر محتوای صوتی در اینترنت است. واژه پادکست از طرف لغت نامه آمریکایی «آکسفورد» به عنوان واژه سال […]
مارس 7, 2016
blog_vertical

تبلیغات اینترنتی

بلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را […]

پادکست، راهی مستقیم به قلب مشتریان شماست

پادکست از پیشرفته ترین و جدیدترین سامانه های ارتباطی است و روشی برای انتشار محتوای الکترونیکی به وسیله صدا که کاربران از طریق آن می توانند ساخته های صوتی و کلامی خود را به شنوندگان، ارائه دهند که از آن به وبلاگ صوتی هم یاد می شود و به زبان ساده تر جدیدترین تکنولوژی برای انتشار صوت بر روی شبکه اینترنت است. پادکست یک فایل چند رسانه ای است که با استفاده از فیدهای عمومی برای پخش صدا بر روی کامپیوترهای شخصی وموبایل، بر روی اینترنت فرستاده می شود.

در سال ۲۰۰۴ گسترش و محبوبیت این پدیده به حدی بوده است که حتی کاخ سفید هم تعدادی از سخنرانی‌های جرج بوش را به صورت پادکست آماده کرده و بر روی وب‌گاه رئیس جمهور آمریکا قرار داده‌است.

از سوی دیگر با انتشار یک پروندهٔ آوایی بر روی وب‌گاه ناسا که در آن یکی از متخصصین – استیو رابینسون – حاضر در فضاپیمای دیسکاوری راجع به ماموریت این سفینه توضیح می‌داد، رسانه‌ها با هیجان بسیار از «اولین پادکست ارسال شده از خارج از زمین» و «راهیابی پادپخش‌گری به منظومهٔ شمسی» نوشتند.

پادکستینگ نیز مانند روش‌های دیگر ارائهٔ محتویات رسانه‌ای بر روی اینترنت (به‌عنوان مثال پخش رادیویی و Online Audio/Video streaming) از ارسال پرونده استفاده می‌کند. اما پادکستینگ دارای چند تفاوت عمده با این روش‌هاست :

1. پادکستینگ بر خلاف سایر روش‌های ارائه محتوای صوتی که به روش Push Technology کار می‌کنند، بر اساس روش Pull Technology است. یعنی، در این روش، مصرف کننده بر اساس تقاضای مشخص خود، به محتوای وب دسترسی دارد و مانند رادیو، مطالب به او تحویل داده نمی‌شود بلکه او آنها را بر اساس نیاز خود تحویل می‌گیرد.

2. در این روش، مصرف کننده محتوای مورد نظر را توسط دستگاه‌های پخش غیر از رایانه نیز استفاده می‌کند و در زمان استفاده، لزوماً نیازی به دسترسی به کامپیوتر نیست. معمولاً دستگاه‌هایی که می‌توان پادپخش‌ها را روی آن‌ها شنید، همان دستگاه‌های پخش موسیقی دیجیتال هستند که عموماً بسیار کوچک و قابل حمل‌اند. در نتیجه کاربر در هر زمان و مکانی قادر به استفاده از محتوای صوتی خواهد بود.

3. محتوا پس از دریافت از اینترنت، بدون نیاز به ارتباط با اینترنت، قابل استفاده خواهد بود در حالی که در سایر روشها، نیاز به حفظ ارتباط اینترنتی برای استفاده از محتوا وجود دارد.

4. در این روش، امکان شنیدن هر بخش از محتوا، جلو و عقب بردن آن، شنیدن محدودهٔ خاص از محتوا و سایر کنترل‌ها از طرف کاربر ممکن است. کاربر به هر تعداد بار که بخواهد می‌تواند محتوا را گوش دهد در حالی که در رادیو اینترنتی، چنین امکانی به خودی خود وجود ندارد.

با توجه به مطالب گفته شده پادکست ها جای خود را در مارکت های ایرانی باز کرده اند و در طی یک مدت کوتاه پادکست ها و برنامه های رادیویی آنلاین به عنوان یک روش کارآمد برای معرفی کسب و کار و تجارت تبدیل شده اند. برای مثال مرکز تخصصی طراحی وب زئوس با راه اندازی پادکست آموزشی خود با عنوان رادیو زئوس توانست در مدت کمتر از پنج ماه میزان فروش خود را به دو برابر افزایش دهد. چرا که این روش با توجه به تولید مطالب آموزشی خاص و ناب باعث شد در بین مشتریان احساس مطلوبی ایجاد گردد. ساخت پادکست ضمن ایجاد حس وفاداری در مشتریان، به حفظ مشتریان سابق هر سیستم کمک می کند.که این امر خود پیش نیاز یک تجارت بزرگ به حساب می آید و اصولا حفظ رضایت مشتریان فعلی می تواند منجر به جذب مشتریان بیشتر به هر مجموعه ای شود.

@zeusweb